18 April 2011

Malapetaka Darwinisme terhadap kemanusiaan-Francisco Franco(1892-1975)


Francisco Franco (1892-1975) terkenal sebagai salah seorang pengamal Darwanisme seangkatan dengan Adolf Hitler,Mussolini mahupun Stalin pada abad ke-20.



Beliau telah mengatur gerakan "Falange" di Sepanyol dengan bantuan Hitler dan Mussolini.Gerakan yang membawa kesengsaraan dan perang saudara bagi rakyatnya,telah mengheret rakyatnya kepada perang saudara,mengubah saudara menentang saudaranya sendiri dan juga bapa menentang anak.

        Sepanjang Perang Saudara Sepanyol,250 orang telah dibunuh setiap hari di Madrid,150 orang di Barcelona dan 80 orang di Seville.Antara seksaan yang dikenakn adalah memasukkan paku ke dalam kepala.
Di perkampungan kecil di Utara Madrid,31 orang kampung yang tidak mengundi Franco telah dibawa keluar dari kampung menggunakan lori dan dibunuh di tepi jalan dengan kejam.

        Para pendokong rasialis telah menyerang sebuah bandar berpenduduk seramai 11,000 orang di Seville dan telah membunuh lebih 300 orang.
Berikutan rentetan tindakan kejam Franco,seramai 800,000 orang telah dibunuh,lebih 200,000 orang telah dihukum bunuh atas arahan
Franco dan berjuta-juta orang telah tercedera mahupun menjadi cacat




           Francisco Franco dengan "bermurah hati" telah memberikan seluruh penduduk kampung sebagai tempat untuk regim Hitler menguji senjatanya.Beliau telah membuat perjanjian paling kejam dalam sejarah peradaban dunia dengan memberikan bandar-bandar kecil seperti Guernica kepada Nazi untuk dijadikan medan pengujian senjata-senjata mereka.

Pagi May 1937,penduduk Guernica telah menyedari kematian yang dibawakan oleh kapal terbang gergasi dan berton-ton bom,keajaiban baru teknologi Nazi.Perkampungan tersebut telah diserahkan oleh Franco kepada ujian Kapak Terbang Nazi.

          Kejadian ini menunjukkan sifat kejam diktator. Franco mengganggap manusia sebagai haiwan makmal.Beratus-ratus manusia mati hanya untuk menguji kekuatan ketenteraan dan persenjataan mereka dan menyiksa beribu-ribu penduduk yang kehilangan tempat tinggal dan mencacatkan mereka.




3 comments:

MEOR ! said...

teori darwin kn dia ckap mnusia asal drp beruk..
2 y depa ingt mnusia beruk depa maen tmbak je..
org yg sokong teori darwin pun lg terok drp beruk..

AFIQ AZIZI said...

bila beruk menyalahkan beruk2 di jalanan!

Paria Perawan said...

nice blog
n gud info!